FERRUA, Pietro (Piero) Michele Stefano (1930 - ....)

Articles

Cops

USA, 1922 silent B&W, 18 mn. WRITING CREDITS: Edward F. CLINE and Buster KEATON CINEMATOGRAPHY: Elgin LESSLEY EDITING: Buster KEATON (...)

An Injury to One

USA, 2002 B&W and color 16mm., 53’. Director: Travis Wilkerson Script: Travis Wilkerson Cinematography: Travis Wilkerson Music: Various (...)

The Wobblies

USA, 1979 Color and b&w, 89’. CINEMATOGRAPHY: Sandi SISSEL, Judy IROLA, Peter GESNER, Bonnie FRIEDMAN EDITORS: Deborah SHAFFER, Stewart BIRD (...)

Behold a Pale Horse

USA, 1964 B&W, 113’. WRITING CREDITS: J.P.Miller, Emeric Pressburger CINEMATOGRAPHY: Jean BADAL MUSIC: Maurice JARRE EDITING: Walter THOMPSON (...)

Matewan

USA, 1987 Color, 132 min. WRITING CREDITS: John SAYLES CINEMATOGRAPHY: Haskell WEXLER EDITING: Sonya POLONSKY PROD. DESIGN: Nora CHAVOOSHIAN ART (...)

Ormai è fatta!

Italy, 1999 Color, 1h40 minutes. In Italian with English subtitles WRITING CREDITS: Horst FANTAZZINI, Enzo MONTELEONE, Angelo ORLANDO (...)

Il figlio di Bakunin (The Son of Bakunin)

Italy, 1997 Color, 89’ In Italian and Sardenian. WRITING CREDITS: Sergio ATZENI, Gianfranco CABIDDU CINEMATOGRAPHY: Massimo PAU MUSIC: Franco (...)

Sartre par lui-même ( Sartre by Himself)

France, 1976 B&W. 98’ CINEMATOGRAPHY: Renato BERTA EDITING: Annie CHEVALLY SOUND: Luc PERINI, Antonio GRIGIONI, Alain SEMPE RESEARCH ASS.: (...)

Ferrua, Pietro. "Ode à l’anarchie". (Opus 1)

Extrait du "Potlatch du Sextant", célébré en septembre 1965

Musica e anarchismo

Umanità nova, n° 7 (22 febbraio 1981) Quanto detto per la pittura vale anche per l’arte in genere e si applica quindi alla musica. Anzi, l’arte dei (...)

FERRUA, Pietro.- John Cage, anarchico "schedato".

Per quanto possa sembrare incredibile che un "innocente" compositore di musica. mondialmente noto, abbia avuto a che fare con la polizia, ciò è (...)

CAGE, John.- " John Cage : anarchiste ’fiché’ au Brésil". Texte de Pietro FERRUA

Bien que cela paraisse incroyable qu’un « innocent » compositeur de musique puisse avoir maille à partir avec la Justice, c’est paradoxalement vrai. (...)